lördag 31 juli 2010

"My cousins gay, he went to London only to find out that Big Ben was a clock." - Rodney Dangerfield

LEDIG, jag är aktiskt ledig idag, helt otroligt, man var ju lite rädd att denna dagen aldrig skulle komma men se det gjorde den :P

Trodde igår att bostadsproblemet under rörsaneringen var löst, på ett perfekt sätt dessutom, i ca.5 minuter. Grannarna i 3-rummaren, samma lägenhet vi bott i förut flyttade ut. Jag kastade mig genast på telefonen och ringde lägenhetens ägare, samma som äger min och pejlade läget, men ack nej, redan uthyrd, kontrakt skrivet för flera dagar sen. Bara att leta vidare, det löse sig nog på något sätt…. Jag fick dock reda på att det blir klinkers och kakel samt duschskåp i badrummet efter renoveringen, det tackar man för, tycker verkligen inte om matta och våt-tapeter eller ett duschdraperi som inte gör desto större nytta. Hon undrade också om jag ville ha några speciella färger, svart och vitt skulle ju suttit bra men tror inte jag skulle fått medhåll så jag sa bara ljusa färger, det kan man kombinera nästan alla färger med :D

Tvättmaskinen surrar nere i källaren, snart dags att starta nästa, sen ska jag försöka läsa lite, har just börjat på andra boken av Marian Keyes och även om hon skriver bra böcker så får jag aldrig läst något, det där rätta humöret för läsning verkar inte finnas riktigt just nu.

Om en vecka är jag förresten på Åland, häftigt, tänk att jag aldrig varit där förut….




You Are Ambitious



You have your eye on the prize, and knowing you, it's probably a different prize every week.

You have a laser focus when it comes to achieving your goals, and you stay on task.

More than being a hard worker, you are a smart worker. You can always figure out a way to get what you want.

You don't just climb up the ladder - you skip steps. You break every rule that you can.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar