torsdag 20 september 2012

3 slösade äggvitor

Ja det är sant. Det hände igår. Jag slösade faktiskt med maten. 3 äggvitor slängdes motvilligt bort. Jag brukar verkligen inte göra det eftersom de så lätt blir vackra maränger men igår orkade jag bara inte… dessa äggvitor uppkom när jag fixade Nigellas cheesecake med jordnötsmör. Denna åts med stor aptit på jobbet och fick väl godkänt, själv tyckte jag … njaa… som med allt jag lagar…
Googlad bild men min såg förvånandsvärt lika ut...

Från A går jag då till Å istället för B. Åldersskillnader i ett förhållande. Jag fick frågan för några dagar sedan om jag tyckte det var OK att en 22 årig kvinna skulle dejta en man 35-45. Jag svarade då att naturligtvis. För så tycker jag. Åldern spelar ingen roll så länge allt annat man tycker behövs finns där. Idag ändrar jag mig dock något. Satt och bläddrade i Se&Hör och såg bilder på Roberto Cavalli . Han 71 och hon 26. DÅ tycker jag nog verkligen att ta i, kanske finns det ömsesidiga känslor men jag känner ändå….GOLDIGGER….

Sen när jag ändå var inne på Se&Hör. Där fanns också en bild på Perelli som Evita och jag kände bara ”Neeej, jag hade rätt”. Och googlar man sen finns det fler saker som tyder på att hon nog inte är så passande i rollen, som jag trodde...hoppas lite mer musik från föreställningen lyckas spridas så jag får mina tankar bekräftade...

FILMTIPS
Detachment.

En film med bl.a. Adrien Brody. En gripande berättelse. En typ av drama som verkligen måste var bra för att jag ska se den. Mycket sevärt som mycket av Mr. Brodys filmer. Sen är han ju också trevlig att se på.


Sen Dark Shadows. Kan nog inte säga att detta är ett tips på en bra film utan snarare en fråga…WTF? Vad exakt ska det föreställa. Drama, komedi eller helt enkelt en parodi på alla andra filmer/serier med vampyrtema. I just dont know. Har sett den en gång och det räcker. Detta betyder att den nu läggs till högen märkt ”Loppis”.


Avslutningsvis sitter jag och tittr på köpkorgen hos Alibris och undrar om jag ska kliclkka köp. Men dt tror jag nog. Innehållet är ”Torka aldrig tårar utan handskar : 1, Kärleken” av Jonas Gardell och ”Mitt positiva liv” av Andreas Lundstedt



Ett P.S. uppstod när jag tittade blad mina bilder….skulle jag ha en manlig följeslagare skulle jag definitivt måste få tag på dessa åt honom ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar