lördag 8 september 2012

JAG-frågetecknet personifierat

Ibland ställs man inför saker man helt enkelt inte förstår. Jag har gjort det många gånger, oftast alvarligare saker än denna gång, men det gör mig inte nödvändigtvis mindre konfunderad. Alltså. Igår jobbade jag ju som bekant kvällen och trappade upp till min lägenhet kring kl. 21. Jag stannar förvånad och bara tittar. I min brevlucka finns det 2 reklamblad, inget konstigt eftersom dessa kan delas ut just alla dagar, alla tider här i centrum. Det konstiga var det som fanns ovanpå dessa två reklamblad…en TUPLA King Size. Ok. Jag gick in och tog allt från dörren och såg mig omkring. Ingen lapp, något brev, ingen ledtråd överhuvudtaget varifrån denna TUPLA skulle kommit, speciellt eftersom jag tvivlar på att reklamutdelarna har börjat lämna lite choklad efter sig här och var.

Jag hade många teorier och frågade genast ut de troligaste om de var skyldiga till detta trevliga dåd. Utan resultat. En status på facebook, samma sak. Så här står jag nu och har ingen aning om var denna kommit från. Något som retar mig ohyggligt. Jag har ännu många tankar, ja snarare förhoppningar på varifrån den kommit, allt går i böner om beundrare. Ändå är jag rätt säker på att jag är ute på fel spår. Hoppas bara att det får en lösning snarast, mest för att jag ska våga äta denna smaskiga choklad och vara säker på att inte dö av arsenikförgiftning…

1 kommentar:

  1. Men du för Jesse namn.... ät upp den vet ja..

    Mina teorier är dessa:

    1. ALLA i det topp moderna "Alkohuset" har fått en likadan tupla för att de bor i JUST DET huset... kanske det är "Alkohus-frdag".

    2. Nån reklamkille spanat in dig och ville ge dig lite extra kärlek och omtanke.....

    3. Kanske någon nötallergiker i samma hus fått den av nån av misstag och vill på detta sätt göra sig av med den... tuplan alltså ...inte vännen...sätter den i närmast brevinkast.... vilket råkar vara ditt.

    4. .... eller så har du faktist en fiende någonstans ...tyyp Daniel.... Muhahahaa... (ät den INTE)

    5. ....eller så är den ett tack för annat bakverk du vet..
    ..
    6. Eller så är den ett bevismaterial för ett brott och viktigt del i en polisutredning som "nån" behövt få bort med det samma... ( i detta fall skulle jag ha rått dig att inte ta i den överhuvudtaget... vilket du med säkerhet redan gjort och du är bunden till bevismaterialet. Ring om jag ska hämta ut dig ur häktet..

    7. Eller sen helt enkelt nån som ville förgylla din dag.. fredagkväll och allt.

    Jag tror ettan på ettan. ... det vore ju jätte trevligt med en "alkohus-dag".... KOlla upp om andra fått..

    Lycka till i spaningen........

    SvaraRadera