fredag 14 september 2012

Det blir alltid värre framåt natten… men inte idag… eller…

Nu känns det bra. De 2 skoldagarna är över, kan inte säga att jag är extremt mycket visare men alltid lär man sig något nytt. Idag om ergonomi, när man torkar t.ex. ett skrivbord ska man sätta sig ner på skrivbordsstolen, lika när man moppar golvet under skrivbordet. Det ska anammas. Övrigt är skoldagarna på ett sätt ett skönt avbrott men kände ändå idag att två dagar av att nästan bara sitta var lite att ta i.
Annars känns det bra att sängen har fått nya lakan, tyvärr är byrån nästan tom och jag måste snarast få in strykning på schemat, och sen är tvättkorgen tom, vilket den mycket gärna får vara ett tag framöver.
Som grädde på moset hade Fredrik Skavlan en mycket trevligt gäst ikväll….ANTON. Personligen vet jag inte varför han måste ha så många andra gäster i sitt program, tänk, en timme med bara unge herr Hysén :D


4 dagar jobb framför mig. Ja det går väl det också så att säga, speciellt helgen. Tänker bara på söndagspengen inte att den dras in söndag MORGON. Nåja, det börjar ju med sovmorgon imorgon.


Idag är det förresten en vecka sedan TUPLA mysteriet, som nog verkar förbli olöst. Har t.o.m. öppnat och kollat för att se att det inte fanns något meddelande inuti, crazy me!


Regnet är en konstig sak. Stod vid busstationen i Jakobstad idag. Klockan var före två och jag bara stod där och väntade, lyssnade musik och fantiserade. Drömde mig bort. Önskade. Såg bilen komma rullande, den fanns ju så nära. Svängde in och frågade om han kunde köra mig någonstans. Jag kunde känna lugnet, känslan, tryggheten. Men inget hände. Off course. Bussen kom till slut, jag steg på, betalade och satte mig och bilen lämnade aldrig sin plats.
På det sättet har dessa två skoldagar var annorlunda än tidigare. Där jag satt i klassrummet och såg ut genom fönstret visste jag att i ett rum ett par stenkast bort stod han. Vetskapen att vi var i samma stad kändes bra, tänk om man skulle råka springa in i varandra på väg till bussen typ. Så fruktansvärt löjligt.


NU ska de njutas med The Vampire Diaries säsong 3. Sen dusch och i säng.



Till sist. Detta skulle varit den rätta Julia om ni såg programmet ”Jakten på Julia” för några år sedan. Det är allt jag säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar