torsdag 12 december 2013

Astrosex

Det är ju allmänt känt att jag är förtjust i horoskop...av alla de slag. Och till viss del tror jag på dem, eller vill tro på dem. Naturligtvis undantag. Står det att jag ska vinna en massa pengar eller liknande så lägger jag det nog på "högst osannolikt"-kontot.  Står det istället t.ex. "You could be in for a treat later when someone smiles at you somewhere in a popular place. This may just bring something good that you want in your life right now."  och jag ska ut den kvällen eller någonstans där liknade kan ske så tror jag defenetivt på det, detsamna gäller när det står att jag ska flörta med något visst stjärntecken, om det är något av de altetnativ jag gillar tror jag definitivt på romantik.
 
Nu har jag också hittat en underbar bok, "Astrosex" av Sarah Bartlett. En väldigt sann bok. Det handlar inte så mycket om horoskop som om att olika stjärntecken är just olika och hur de är och hur de passar ihop.  Inte vet man ju vad man ska tro MEN läser man om sitt eget tecken (som man nu känner bäst) och finner det skrämmande instämmande litar jag på resten jag läser ochk5så.
Om mig stod det bl.a.
"Hett dejtingtips: Ta med kräftan på en sentimental film (de älskar att gråta ut) eller stanna hemma och mys i soffan"  Personligen stannar jag hemma, eller först bio, med LITE gråt (gråta ut låter som storböla) och sen mys i soffan.
"Kräftor faller ofta för behövande personer,  helt enkelt därför att de finner mänsklig svaghet och sårbarhet långt mer intressant än styrka" Min förtsa tanke var att det nog inte stämde, men så tänkte jag "vänta nu...hmm..."
"Kan ibland bli irriterande klängig...behov av ständig bekräftelse och har en rädsla att avvisas...engagerar sig för livet...avskyr tanken på känslomässiga dramer, skilsmässa och separation..." Mycket sant...väl...
"Kräftan styrs av månen och är långt mer av en vamp än hon verkar på ytan"
"Han älskar den kvardröjande doften av din parfym på sin skjortärm eller sitter och tittar på ditt telefonnummer medan han jobbar på kontoret"
 

Någon som känner en passande Oxe?
 
 
Sen fanns där också mycket mer som var 100% sanna, men kom igen...lite mystik häller jag allt på ;)
Så finns det alltid några andra tecken jag läser och kollar ĺäget med och när det kom till den ena åtminstone lärde/fick jag bekräftat en hel del. Verkligen intressant.

# 1.
"Den orginella, romantiska och smått galna ****** behöver gott om svängrum, frihet och en älskare som inte är ute efter ett konventionellt förhållande" Just så
"Tänder på: Oförutsägbar sex, nu -var ni än råkar befinna er, t.ex. på köksbordet"
"91% av *****är pigga på bisexuella relationer"
Ha, I knew it :P
"Intellektuella,  avantgardistiska och frihetsälskande ****** är sexuellt fördomsfria. De är okonventionella i sitt val av älskare och föredrar att tala om dig som "vän" och inte som partner. Känslomässiga förpliktelser ger dem utslag, men om du själv är lika självständig kan du få en vän för livet" Jag vet...men tycker det är dumt.
"....men om du är okonventionell och uppenbarligen inte har för avsikt att bli beroende av honom, då kanske ni kan stämma träff"
"Han är svår att läsa av och har en komplex könsdrift:Just när du tror han inte är intresserad, så är han troligen det, och vise versa..."
"Det mest avtändande:Känslor. Fråga aldrig vad hon känner. Den här ****älskar med huvudet, inte hjärtat"
I've gone about this ALL wrong
 

 
 
# 2.
"Han vill behandlas som en kung och beundras för sin fräcka sexighet. Han kan inte tänka sig att bli avvisad och detta i kombination med hans karismam, får dig att säga:"Ja, mer, mer!" Verkligen sant
"****** är inte så mycket för att kyssas utan föredrar ofta att gå direkt till oralsex när han känner för det. Han tror han kan tillfredställa vilken partner som helst och är stolt över sin sexuella skicklighet" Tro mig...det visste jag redan
"De flesta **** vill ha någon som går i deras kölvatten och plockar upp efter dem. Om du nöjer dig med att sköta hushållet är det en bonus, om inte, skaffa hemhjälp. **** vill gärna tro att det är de som bestämmer och ger goda råd om allting." Det har jag märkt och kan leva med det.
"Ge ******* fullt stöd i dess karriärsplaner eller långsiktiga mål, så kommer du märka att du blir inkluderad i en mycket glamorös livsstil." Förtjänar en sådan livsstil för ibland svårt att hålla med.
 

 
I just love this book,,,.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar