lördag 28 december 2013

Fantasin man drömmer om - Verkligheten man vill ha

Häromdagen började jag undra. Fundera på hur folk ser på mig, hur de uppfattar mig, vad de tror om mag egentligen. Jag har många gånger sagt efter att ha berättat någin story "Usch vad hemskt det låter" eller "Men hjälp vilket hemsk person jag är". Alltid får man ett nekande svar..."Nej nej, inte alls..." och jag tror på dem...till 90 %.
På facebook delar jag ofta bilder från t.ex. "The Inked boys" (can't help myself) eller dylikt...snygga bilder, sexiga män. Inget man kan förneka.
Ute på gatorna (och annars också överallt), ensam eller med vänner,  kollas det in och kommenteras det på killar/män. Överallt. Yngre och äldre...alla MYCKET (mer eller mindre) attraktiva (och ALLA out of my league). Detta är något som hör till, det kan verka hemskt och framförallt YTLIGT.  Men det är inte så mycket med det. Allt vi säger och tänker är ju bara komplimanger. MEN tänk om någon verkligen tror att jag ÄR jyst sådär ytlig. Att allt jag vill ha/söker hos en partner osv. är perfekt fysik, de vackraste dragen och hårda muskler?!? Skrämmande tanke. Det går väl inte att förneka att det skulle vara trevligt med ett sådant exemplar på armen men inte ens den vackraste är perfekt. Kanske är ingen perfekt men jag föredrar helt klart en kille med något kilo extra...kanske är hyn inte 100%...kanske är han blyg av sig...whatever. Men han låter der inte stoppa honom. Saker som detta är inget jag bryr mig i...
 
 
För att sammanfatta. Detta är vad man drömmer om...fantiserar om..."vill" ha:
 
 
Detta är sanningen...hur verkligeheten ser ut. The "perfect match":
 
 
 
Naturligtvis...tiden får utvisa...ingen vet vem man plötsligt får...allt varierar person till person. Man måste ge ALLA en chans, inte ens jag kan se in i framtiden. Också den vackraste prinsen kan vara en skitstövel eller ha en kemi som matchar till 0%...
Efter allt detta kan jag bara komma fram till en sak. Jag TÄNKER alldeles för MYCKET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar