tisdag 3 december 2013

I'm getting married in the morning...

Måndag morgon, en ny vecka börjar. Jobbar morgonskifte. Man tänker bläddra igenom dagens tidning. Redan på första sidan ser man en intressant story...nåja, en intressant liten bild uppe i högra hörnet tillhörde en notis om storyn som är skriven på sidan 4. Man bläddrar sig genast dit och finner en större bild. I'm in love! Antti (han MÅSTE nog byta förnamn eller ha ett bra smeknamn...) Suurela. Vilken man. Nu dömer jag visserligen boken efter pärmen men...
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En av mina nära vänner och "mentor" förstod inte vad jag såg i honom och tyckte han såg gammal ut men mamma höll med mig. Och sin mamma ska man väl lita på ;P
 
 
Igårkväll var det lite mera takmålning som gällde på Scala, samt förberedelser för mattinläggningen (som jag VERKLIGEN inte är inblandad i) som borde blivit av idag. En riktigt rolig kväll...timmarna måste ha flugit fram för plötsligt sa Linda att klockan bar 22:20...oj...
 
 
Ledig dag idag. Man vaknar tidigt och tittar ut. Vill krypa tillbaka under täcket. Plusgrader, isigt och snön är nästan helt borta. Man ser åter gröna gräsmattor. Blää.
Har idag virkat kanten och fäst trådar på en babyfilt. Inte 100% nöjd med utseendet men kan försäkra att den nog är mjuk och varm helst :)

Och 1 1/2 vante klara. Då tog garnet slut...som HELT slut...inte en vit garnände i hela huset. Och bambustickor nr.5 fasta tills projektet är klart. Stickar nu på lite pulsvärmare med nr.4 stickor istället och hoppas garnet hinner komma inna de alla är klara, annars blir det väl att flytta över den halvfärdiga vanten på metall nr.5...
 
IKEA-lista next då...mamna å Sanni sticker dit på fredag så måste ju passa på och beställa lite smått om jag hittar något intressant...
 
 
Imorgon kvällsskifte. Tur. Får alltså bli sen kväll ikväll men inte så värst lång sovmorgon imorgon.  Måste före jobbet gå till handarbetsaffären, till Amalia och beställa blommor, via Scala och kolla golvet...och garanterat är det halt som attans. Och jag utan vinterskor. Kollat på Zalando och Spartoo men inget som ropar mitt namn...konstigt...
 
 
God fortsättning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar