onsdag 25 december 2013

Det var den julen det

Nåja...riktigt så allvarligt är det nog inte, men visst känns det lite som att julen är över när julaftonen är över. Men det finns mycket kvar. Nu kan man äntligen vils. Julklappspressen är borta. Allt är pyntat och vackert. Bara att njuta.

Efter igår kan man säga att jag sov länge. 12:47 visade klockan när jag sakta och rätt utvilad öppnade ögonen. Fortfarande väldigt glad. Knäpper på julbelysningen och idag funkar inte den ena röda ljusbollen. Bådar inte gott för resten av julens dagar... Denna är nu utbytt till Tro-Hopp-Kärlek. Nog första året jag har dem i mitt fönster, men inte så illa...ännu bättre skulle det naturligtvis vara med den mera exclusiva versionen och inte den i plast från Prevex men betydligt bättre än ett mörkt fönster.

 

Idag firades julafton med mamma. Mera julmat och julgröt med fruktsoppa, julmudt och lite godis här och där (Come on, det är ju faktiskt jul). Jag försökte fixa till hennes stora julklapp...den nya dator...efter bästa förmåga. Har sen kört några maskiner tvätt och gjort slut på 330g festmarmelad (ooops...jag borde skämmas). Legat i soffan, sett på "Charlies tant" och skrivit skrivit skrivit.
Jag ser över mina julklappar och chokeras. Vad har jag gjort för att förtjäna allt detta. Helt otroligt. Jag kan bara inte plocka fram några faroriter...alla underbara, träffsäkra och mitt i prick. Ännu väntar jag med spänning på en som borde anlända på fredag...och från Åland lär också paket vara på kommande.
Skrytsamt? :P
 
Men ändå måste jag lyfta fram en sak...ett kort. Jepp...detta är ett kort. Visst fanns ett riktigt kort där ju också men... :)

¨
Också detta var great...jag fattade precis :)


 
Plåttavlor funkar alltid...



Nu lyfte jag väl ändå fram lite...skit också :P
 
 
Imorgon kallar jobbet...fredag likaså, men tror helgen är ledig...måste kolla upp det...skulle vara härligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar