torsdag 12 december 2013

No sex for A YEAR?!?

För några veckor sedan kom ämnet blodgivning på tal runt kaffebordet vid jobbet, någon skulle nog å donera. Samtalet fortsatte, om vem som varit, skulle, eller brukar vara och donera. Jag sa att för min del är det enkelt...jag FÅR INTE ens donera. Frågan varför uppstod, inte alla som visste att homosexuella män inte får ge blod.  Kunde nog tänka mig att göra det om jag bara fick. Så var det inte mer med det.
Igår fick jag ett meddelande från en av de som deltagit i diskussionen: "Jee nu får do snart byri ge bloud,bara do e ouknulla it år fyri ". Förstod inte varifrån hon fått det men förstod det när jag senare på dagen bläddrade onsdagens ÖT.
 
12 månader utan sex och det är fritt fram att donera blod.  Jag säger bara, då får de leta ådrar på någon annan än mig. Hoppas de inte tror någon skulle vara utan bara för att få "äran" att donera lite blod. Men låt oss säga att det skulle gå ett år i celibat...då skulle det gälla att skynda till en vårdcentral och säga -"Tappa...fort"!
 
 
Ännu idag är en ganska bra dag, jag är inte lika låg som igår (tidig förmiddag). Heller inte "Hipp Hipp Hurra". En dag i taget...efter tisdagen 17.12 blir det bättre, då får jag några svar och det som just nu gnager lite extra försvinner,  på ett eller annat sätt, forever.
It should hav been me...den låten dök upp i mitt huvud igår. Det senaste året har jag hört många små storys och alls jag tänkt varit "Idiot, varför berättar du detta åt mig?!" tätt följt av "It should have been me".
 

 
Detta följs tätt av meningen, "It COULD have been me" Mickeys sista replik i musikalen Blood Brothers just innan denna låt spelas..."Tell me its not true"...
Denna låt tar mig alltid tillbaka till en lokal teatersalong. Jag satt långt till vänster, rad 5-6 nånting. Edward Lyons hade just skjutits till döds och känslan när han föll ihop var dramatisk. Tror jag fällde en tår eller två.  Tänk att samma person som spelada Eddie skulle komma att bli träffad av en kula i en helt annan story MÅNGA år senare.
 


Dags för mig att återgå till stickningen....4 par strumpor att fixa innan julafton...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar