onsdag 11 december 2013

Get a GRIP!

De senaste dagarna har varit lite si och så. Verkligen. Ups and dows (mera downs egentligen). Idag blev jag "ställd inför rätta". Något är fel, något har hänt....ja...nå...hänt och hänt. Jag skulle snarare säga att det lite handlar om vad som INTE hänt. Saker jag inte förstår...saker jag inte kan kontrollera....saker jag inte vill.... Jag fick order om att RYCKA UPP MIG. Lättare sagt en gjort men faktisk känns det redan mycket bättre..om det håller i sig får vi vänta å se på...allt jag behövde var något som distraherade.
 

 
 
Ikväll fick jag det....något temporärt åtminstone
Nämligen...
På jobbet hade vi ikväll julmiddag. På knytkalasvis. Förut var det en årlig tradition men har på senaste år inte blivit av. Ikväll lyckades det dock. Jag jobbade visserligen men stuvar man runt lite på arbetsschemat och prickar int det på matpausek så. Vi åt och skrattade, skrattade och åt. Alla hjälptes åt både att ställa till och plocka undan. Det är ibland lite halvtomhalvt på jobbet, akktid något irriterande, oftast pga. högre uppsatta (tror de) men vårt samarbeta har det aldrig varit något fel på. Vi kallas pigor, ja, eller kaller oss själva för pigor. Vissa behandlar nog oss som så. Vi sköter allt med bravur, skulle vi inte utföra vårt jobb skulle inget funka. Det lägre stående tjänstefolket som är de störta kuggarna i maskineriet. På något sätt blir jag alltid så glad såna hör gånger, gänget samlat (jag är en del av många gäng, alla lika viktiga) men just i fall som detta kommer jag att tänka på "Upstairs and Downstairs", "Herrskap och Tjänstefolk", "Kahden kerroksen väkeä"...
 
 
 
 
Trevlig stund med trevkigt gäng som sagt. Åt en massa "förbjudet" och istället för att mamma väntade på mig så jag fick skjuts hem nedför backen BORDE jag gått ut på långpromenad...VIA JEPPIS...innan jag gick hem...
 
 
Nu blir det natten...tack å gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar