tisdag 31 december 2013

Hur kan JAG missat HONOM

Efter en "lång" dag på jobbet var det väldigt skönt att komma hem. Lite lagom trött bäddade jag långsamt sängen och blundade en stund, tror det kallas för powernap, på soffan. Med en aningen piggare syn på världen knäppte jag på teven. Man vet ju aldrig vad man där kan finna eftersom tablån i dessa helgtider ju ser lite annorlunda ut. Zappade mig fram och såg "Hela Sverige bakar". Visst hade jag sett hela säsongen men gick bra att se på. Efter en stund ser jag där en typ iklädd blå t-skjorta och har kort snaggat blond hår. Kör hela "scruffy"-looken perfekt. Han heter Robin Lundström. Jag kunde inte alls minnas honom. Men så visade det sig att han, tyvärr, åkte ut redan första avsnittet och att den säsongstart jag såg tydligen var 2:a avsnittet. Ja så kan det gå.



Hursomhelst. Denna kille påminner mig så mycket om Andreas... underbart gulliga Andreas. Fråga mig sen inget efternamn för det fick jag nog aldrig riktigt på klart men han jobbade som närvårdare någon månad på mitt jobb under hösten 2012 och över jul 2012. Saknar honom faktiskt. Någon sa han är i Sverige i dessa dagar. Han var både straight och gift men tro mig... jag ifrågasatte hans sexualitet ;) Jag minns honom fortfarande varje gång jag ser en chokladask från Marabou av typen Symphony. Det var en trevlig julaftonsförmiddag/tidig eftermiddag på jobbet. Om ni sen inte märkt det (det slog faktiskt mig först nyligen)så har jag ju något av en förkärlek för mansnamn som börjar på A...:
Anders... Andreas... Anton... Adam…

Intressant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar