onsdag 21 augusti 2013

3 veckor semester = 2 stortåsnaglar mindre

Nu är det obönhörligen slut på semester och ledighet. Om några minuter ska jag befinna mig på jobbet. En semester som heter duga...det säger jag...härmed kommer en snabb sammanfattning:

PLUS
-En helt underbar resa till Spanien med kära vänner...många minnen skapades där...
-En trevlig resa till Åland för att träffa släkten...för kort som alltid...
-Vila (lite åtminstone)
-Några kilon...på resor har det fuskats början till slut och jag har ju varit på resande fot 2 av 3 veckor :P

MINUS
-3 veckor är alldeles för kort
-2 stortånaglar mindre (resultatet av de trånga 46:orna)

-bankkontona har fått sig en rejäl törn...
-Inte...på 3 veckor fått lakanen strukna...


"Oscar vaknade med ett leende på läpparna...men han ville verkligen inte vakna. Han hade haft världens underbaraste dröm. Han och Rasmus. Tillsammans. Rasmus hade äntligen tagit sitt förnuft till fånga, ja-a, om han ändå kunde göra som Oscar ville så skulle de båda bli lyckliga. De hade haft en underbar stund tillsamman och låg och myste. Händerna tätt slutna om varandra. Rasmus tittade djupt in i Oscars bruna ögon och log...ett sånt leende...Oscar ville aldrig att det skulle vara över. Men så vaknar man. Hur typiskt är inte det. Men han mindes. Och fantiserade.., om något helt annat.., tänk...Rasmus...brunbränd..barbröstad..svetten rinner lätt längs ryggen...bärandes på en garderob... Vilken tur att Oscar befann sig på annan ort just då...för allas säkerhet..."


Jag älskar att köpa presenter. Speciellt åt såna som VERKLIGEN vill ha dem. Munnen säger nej men ögonen tindrar JA. Jag har em sådan vän. Jag bara MÅSTE köpa allt jag ser åt honom. Han säger "Nej, nej men du skulle inte..."  Men jag gör det igen och igen.... cant help it. Tanken på ett leende och glada ögon är allt jag behöver...


Glömde nämna dessa två inköp igår. Plötsligt var de bara framför mina ögon, på Lekplaneten och jag måste ha dem. Visserligen fanns båda förhandsbokade på Discshop men ännu en månad innan de kommer därifrån så jag köpte och avbokade sen... Inte ens hunnit öppna dem. "Torka aldrig..." , underbar och kommer ses MÅNGA gånger. "Jakten" dansk film med både Mikkelsen och  RANTHE. Svårt att få det bättre.


Dags att rusa till jobbet...sen...enligt tradition. Maten snabbt ihoprörd. Mycket godare än det ser ut. Lägenheten en katastrof men hinner väl...kanske...reda upp det sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar