fredag 16 augusti 2013

Till havs...till havs...

"Jag ska sova. Jag BORDE nog sova. Jepp, strax ska jag sova". Detta var tankar som jag tänkte igår tillsammans med "Jag ska packa. Jag BORDE nog packa nu. Att packa skulle vara en bra idé NU" . Men av någon konstig anledning kom hela tiden något annat att göra i vägen.
Laga mat och se på film. Städa, bädda och diska.  Ut och cykla och en sväng till Scala. Men till slut blev det ändå packat. Och om någon undrar HUR LÄNGE jag tänkt stanna på Åland är svaret MINST i 2 veckor, för så ser det ut som packat. Det diskuterades om mamma och jag skulle packat allt i Spanienväskan. Vi skulle fyllt den lätt. Men sen så har vi ju massvis med presenter och dylikt. Åtminstone skyller vi på det :P
Så har jag ju som bekant varit inne i en OFFperiod, men de tiderna är över. Nu är det jaget borta och jag är igen ON...big time....

"Oscar hade varit osäker hela dagen. Skulle Oscar söka sig till Lunar eller inte. Det fanns så mycket att stå i där men egentligen hade han inte tid. Fast å andra sidan...Oscar vägde för och nackdelar mot varandra... En sväng för att kolla läget k6nde ju inte skada heller, ja så fick det bli.
Väl där kände Oscar att det var fel beslut men han kunde ju inte vända genast i dörren. Så gör man ju bara inte. Han spelade med en stund...Oscar var inne i en svacka och inte  mycket spelade någon roll. Men saker kan ju ändras så lätt. Oscar greppade dammsugaren och började på...han kunde ju alltid hitta på en ursäkt senare. Minutrarna gick men tillslut rullade den vita skåpbilen, vars tryckta dekaler Oscar aldrig riktigt kunnat tolka, förbi. Oscar var inte säkert om detta verkligen var en sådan bra idé men han kunde ju ändå inte smita ut bakvägen.
RASMUS äntrade lokalen ... stressad som alltid och nyklippt. Detdär sista något som han omöjligt kunde missa. Rasmus hår var nästintill heligt när det kom till Oscar, däremot hanns inga längre studier med innan Rasmus susade iväg till det intilliggande rummet med långa steg. Men han var där. Rasmus var där, men Oscars hjärta slog inte lika många extra slag som vanligt. Skrämmande. Detta var visserligen något som skulle komma att ändras när han såg Rasmus städa toaletterna en timme senare...vilken grace och noggrannhet. Oscar smälte.
Men en sak gick inte att komma ifrån...Rasmus nya frisyr...INTE i Oscars tycke, tyvärr, men det växer väl ut. Oscar kunde nästan höra vad Amanda skulle sagt spontant och träffsäkert..."Gubb-gayisch"...och Oscar kunde inte göra annat än hålla med. Men det var ändå Rasmus, ful i håret eller ej. Allt som sedan behövdes var ett leende och allt var lugnt. "

Att resa är jobbigt. Och där borde jag sätta punkt. Men så är jag ju inte känd för att vara kortfattad...eller :P
Att stå  vid busstationen kl.01 och vänta på nattbussen till Åboland är verkligen ingen höjdare, ej heller något jag kan rekommendera. M2n allt för den goda sakens skull. Vi skulle till Åland. Bussresan tog sina timmar och var i slutänden bekväm och praktisk. Trots att busschauffören skulle ha sina pauser och sätena hade onödigt lite benutrymme. Men så är det ju i de FLESTA bussar. Men där fanns en söt kille i ett skede :)
Senare var det båten...mycket sittande...och väntande... dels på att klockan skulle gå, dels på att Tax-Free skulle öppna. En bussresa utan godis...hur vad det tänkt att det skulle gå. Och detta kom inte från mig. Snart är all semester över och det blir vardag igen vecka efter vecka, månad efter månad. DÅ blir det inget mer fuskande...för NÅGON.
När man sedan anländer till Åland vet man att resan varit värt det. Vi tog emot med öppna armarna morbror rean vid terminalen. Med sig hade han lilla söta Lucas, min första kusin på mammas sida...släktet på Åland utökas, inga klagomål från mig. Att sedan sätta sig i bilen kändes helt ok, fast man sätt igen, man var ju liksom redan framme :) Sen kan det vara att jag sov halva vägen till Geta. Sedan samma varma välkomnande av Nettan :D
Eftermiddagen/kvällen spenderades med att ta det lugnt, sitta och titta på Lucas, äta gott i form av mat...samt godis/choklad och spela Skip-Bo. Jag har personligen inte spelat på minst 6 månader men det fanns nog kvar i blodet...tidig kväll betydde kl.00...

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar