lördag 3 augusti 2013

Barcelona - dag 1

(Orkade inte skriva klart igår)
Så ligger jag här i hotellsängen efter en lång härlig dag. Från sängen alldeles bredvid hörs djupa andetag av Mitjil som snart ska somna och längre bort i den utbäddade soffan så hörs ljud från Dreyas dator som indikerar att han också är vaken. En händelserik dag som sagt... planet landade och väskorna skulle hämtas. Jag kom förresten fram till att det är bättre att landa än att lyfta. Med väskorna i förvar tog vi oss med taxi till hotellet. Jag mindes fel hotell och lika bra det skulle det visa sig. Vi chekader in ,med hjälp av en receptionist alldeles i min smak. Rummen skulle ännu inre bli klara innan kl.15. Vi lämnade det tunga bagaget på hotellet och begav oss ut i staden. Visserligen med det rätt så tunga handbagaget som sällskap. Vi gick å gick å gick. Han se mycket av staden, hamnen osv. Man blir fascinerad av vilken salig blandning här finns. Gamla anrika hus blandas med nybyggen eller slummen. Fasaderna är orörda men därinne huserar det moderna. Mer gator än jag kunnat föreställa mig. Mycket gemytligt trots lukten av avloppsslam som kan dyka upp här och var.

Tillslut hade klockan blivit tre och vi fick vårt rum. Och en chock. Rummet kanske större än min lägenhet...men många finesser. Önskar nu att San Sebastian håller samma standard men det tror jag tyvärr ej.

Efter en lång stynd på rummet, en härlig dusch och en skön lay down så begav viss ut igen. Gick längs stranden. Via ett café och åt mycket gott och sen hem. En stilla kväll på rummet innan man somnade gott...

Nu sover mina vänner...då är det väl min tur också :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar