torsdag 29 augusti 2013

Sländornas förtrollade skog

Vilken rubrik förrätt prata om träning va. Men mycket intressantare än rubriken träninsgsblogg. Men om ni läser detta så lovar jag att ni som belöning får reda på varför jag lade just den rubriken :)


Min träning framskrider...eller...nåjoo...så kan man nog säga. Nuförtiden cyklar jag...som något av en galning, känns det som. 24 km försöker jag uppnå dagligen. De flesta dagar lyckas det...så länge vädret tillåter. Sedan 10:e Augusti har här trampats 200 kilometer. Inte helt fy skam.
Det är verkligen fruktansvärt roligt att cykla. Det enda jag kan klaga på är det inte finns SÅ jättemånga olika vägar att cykla på som är BÅDE intressant och trafikantvänliga. Tänk om det ändå skulle finnas cykelbana hela vägen till Jeppis. En dröm...en av många...
Ser jag nå resultat då? Semestervikten är åtminstone borta. Vågen står sen och balanserar som den gjort och rör sig inte mycket. Däremot ser jag skillnad på mina ben...mina vader har ändrats och mina lår blivit fastare och mer muskulösa. Me like LOTS. Bara allt annat kvar då. Men jag kör på. Det där med gym maler i bakhuvudet...kanske till vintern om man blivit så snål så man täcks närma sig ett gym. Jag vet egentligen inte något om något men räknar med att all motion är BRA motion.
Googlad bild...tyvärr
 
 
Nåja...som jag lovat. Skogen vid Bådan är alldeles full av sländor. Seriöst...de flyger överallt...solen speglas i deras vingar. Vackert. Men att lyckas få dem på bild, en bra bild, är totalt omöjligt. Men man får akta sig...en kväll kom en flygande så nära att den rörde mig kind. En slända, en trollslända...undrar om det månne för någon slags tur med sig. Man kan ju alltid hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar