tisdag 20 augusti 2013

Getalördag

"Ett inrutat liv. Rutiner. Fasta dagliga rutiner. Rutiner kring mat och träning. Jobb. Ingen direkt vila. Inte mycket stillasittande. Ingen lugn avslappnade fritid."
Allt detta, något jag förut skulle avskytt, är nu något jag längtar till.
Min förra resa, den med Dreya och Mitjil var annorlunda än denna, alltså inget vilohem. Alltid något på G. Nu tas dagen som den kommer, väldigt lugnt och stilla. Efter en stilla förmiddag är mamma, morbror och Lucas ute, häck planteras, mamma hjälper lite smått och håller att vakande öga på sin lilla brorson. Nettan vilar sig, man måste passa på, inte alltid faster är på plats och skämmer bort lillbabyn. Jag hade inga problem att underhålla mig själv. Jag låg på mage i bäddsoffan precis vid fönstret. Jag ser blå himmel, grönska och vattnet nedanför. På tabben som står på fönsterbläcket visas diverse YTvideor för min underhållning.
Lägg till bildtext


Allra helst skulle jag dragit på mig lenkkiskorna och stuckit ut en sväng men orkade inte ens det.
Jag skulle nog ändå kunna tänka mig att ha det såhär..ibland.

Motsatt riktning...lite stökigt sen mamma och jag invaderade vinden med alla våra saker men annars vackert rum...

Att ha en sommarstuga beläget på detta sätt dit man någon gång far och då ligger och tar det lugnt, vilar, njuter och laddar batterierna. Däremellan bygger man t.ex. bastu. Man kan faktiskt inte ligga såhär hela dagarna bara för att man är ledig:P Visserligen måste jag punktera att i min FANTASI (jag är EXPERT på fantasi) finns ju en manlig följeslagare, praktisk man, ute tillsammans med mig på denna Ö om ni inte gissat det redan :D

TYP ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar