lördag 17 augusti 2013

Geta, dag 2 - "Allt är bögarnas fel"

Jag MÅSTE bara börja med att säga att rubriken är ett skämt...verkligen..ingen seriös mening what so ever. Mera ett internt skämt med glad jargong här på Tallbacka.

Konstigt nog vaknade vi tidigt, nåja, men kände då att 09:15 var tidigt men inga problem, kände mig faktiskt utvilad. Frukosten var härlig, tänk att äta Reissumies igen. Obeskrivligt gott. Som sagt så fuskas det med "dieten" (livsstilen), jag äter kolhydrater, mjöl och socker och ingen ska stoppa mig. Jag har förtjänat detta och det jag går upp går jag ner igen, kom ihåg, semestern varar verkligen inte för evigt och när jag inte är på hemmaplan så fuskar jag...PISTE.
Dagen spenderades med lite loppisshopping och annan shopping. Köpcentret "Maxinge" besöktes och det 'fikades' på "Singas cafe". Där fanns trevliga ställen som bl.a. KappAhl och HM så jag blev ett par jeans, i vilka jag kommer vara snygg, rikare.
Två saker konstaterades på denna outing:
#1. Det finns jättemycket snygga åländska män, eller helt enkelt män som rör sig på Åland.
#2. Alla åländska bilars registreringsnummer börjar på 'Å' och många på 'Ål', de vill verkligen att det ska synas att de är från Åland :)

På kvällen bjöds det mat, underbar mat. Potatisgratäng, hemmagjorda köttbullar och kantarellsås gjord på färska kantareller (som jag hackat). Gott bara förnamnet.  Sen blev det Skip-bo , då det inträffade en lite olycka (i vilken homosexuella jag och en annans kaffekopp vare inblandad) men nya kort kom fram och presentidéer uppstod...

En tidig kväll på detta...något jag faktiskt tror uppskattades av hela gänget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar