tisdag 6 augusti 2013

Sitges-dag 2 (...the day the music died...)

Första dagen man vaknade upp i Sitges. Utvilad, ingen som snarkat nämnvärt varken till höger eller vänster om mig. Nästan så jag saknade den lilla påminnelsen om manlig fägring i min närhet. Dock påstods det istället att JAG skulle snarkat... I think not...

Dagens planer var en promenad till ena änden av Sitges, shopping, sangria, mat på La Menta och klubbliv. Av dessa blev allt annat än klubbliv av, den dagen, eftersom det inte är det lättaste här. Det tar tid att forska i detta ämne och ta reda på vad som är vad. Nattklubbar, dansklubbar, eller kanske sexklubbar. Kan också vara diverse kombinationer. Inte för att vi väl EGENTLIGEN har så mycket emot något av dessa men man vill ju liksom veta var man hamnar. För att sen inte tala om öppethållningstiderna, vi snackar 02-07 på många ställen.  Istället blir det idag (tisdag).

Promenaden var härlig trots att det var hot, hot, hot, ute. Nudistbeachen passerade vi sen då så utsökt på vår väg ;)
Shopping finns det nog också här, men vad skärmar säga, det riktar sig i stora mått till strandlejonen och det mesta skulle man ju inte sätta på sig i nuläget. Detta betyder ju inte att jag kom hem tomhänt, helt omöjligt va :) Från en "souvenirbutik" fyndade jag mycket...faktiskt inte bara krimskrams. Och sen...syndade verkligen kändes det som...kom vi in i en butik med kläder och väskor och jag föll genast för en röd väska på hyllan. Kraftigt nedsatt pris dessutom, nu bara 30€. Alldeles to die for och helt min stil. Frågan var ju bara om den skulle godkännas som handbagage så efter att konsulterat mina mer beresta vänner inhandlades den :D (bild kommer i senare skede)
La Menta och Sangria gick senare som en dans på ett och samma ställe. Och servitören var supernice igen. Lite som kvällen innan på "Montroig Café" men detta ändå en bättre version, gulligare, mjukare, mera helylle svenssonkille. Och maten...tyckte personligen det vare det godaste so far...

Och där hade vi dagen i stort. Lägg bara till mycket glada skratt...nån öl här och där, vatten på flaska och glass i STORA lass så har ni det där då.

Sen rubriken...fråga mig inte...det bara dök upp...ingen anknytning jag kan komma på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar