söndag 4 augusti 2013

Barcelona - dag 2 (...allt som behövdes var en banana split...)

Återigen är det bara jag dom är vaken och sammanställer dagens intryck. Bredvid mig snarkar Mitjl lätt (tur jag har erfarenhet av snarkande män, och att jag är sånäll. Sängen om hörnet knarrar (så fort man går nära den :P ) och jag vet att Dreya snart också sover djupt. Utanför, 8 våningar ner hörs trafiken och folk i rörelse tydligt men bara som bakgrund, inget som stör.

Dagen har gett många nya intryck och då menar jag inte BARA männen, men med deras närvaro i staden får man intryck mest hela tiden...en del bara "jaha"...andra "Nice"....och sen finns det ju dedär som får en att säga "Ok, vi ses på hotellet sen...är jag inte tillbaka imorgon, efterlyser mig..."

Dagen fick en lugn start. En morgonpigg, två morgontrötta. Men redan på morgonen blir man ändå glad. att i stilla mak stiga upp...gå i duschen, ta en varm ren handduk från handdukstorken. Stå framför dem stora spegeln och göra sig redo. Allt detta till musik som kommer ur högtalarna i taket :)
PRIMARK stod på agendan...alltså shopping.  Vi visste av ett shoppingcenter, en bra bit från hotellet så vi beslutade oss för att vara lata och ta metron. Eller låta, snarare praktiska. Att vara svettig redan när man KOMMER till shoppingcenter och ska BÖRJA prova kläder är ju bara dumt :P Metron var sen väldigt snabb och praktisk sen vi visste värt vi skulle...bara en station fel åkte vi :) Shopping shopping shopping. Och mat mat mat. Så spenderades 6-7 timmar. För mig blev resultatet 1 par shorts, 1 par jeans samt 3 t-shirts, 1 långärmad, 2 kortärmade. Inte pjåkigt. Här måste tilläggas att bananasplittarna som vi åt var SÅ goda...efter säkert 5 minuters tystnad konstaterades det att detta var tydligen allt som behövdes för att tysta ner oss för vi var fullt upptagna med att äta...och njuta...

Efter dagen shopping var det 3 snygga män som var trötta och svettiga. I duschen gick vi en efter en och "kollapsade" fräscha å fina i de 2 sängarna som tillsammans utgjorde en rejäl dubbelsäng. Vi pratade och skrattade och...otroligt nog, blev hungriga IGEN. Trodde inte mer skulle gå ner idag men chi fick jag, från andra sidan gatan köptes Subway mat...vegetarisk och något av det godaste jag ätit på länge.Omnomnom som någon skulle ha sagt :D

Detta med alkoholkonsumtionen....ja det talar vi tyst om...huvudsaken är att vi har roligt men ändå VET vad vi sysslar med och MINNS det roliga vi gjort efteråt. Ett par drinkar hit eller dit på kvällarna med passande tilltugg, ja det blev de också denna afton på hotellrummet innan vi ställde oss ut på krogen.  Eller krogen ja, vi visste inte riktigt vad staden hade att erbjuda men när det tydliga gaykvarteret ju fanns till vårt förfogande sökte vi oss in i dess hjärta och fann vad vi önskade. Barer och klubbar...och antalet män av alla de slag, för att inte förglömma att många ställen i Barcelona har dark rooms, punkt punkt punkt. Vi besökte ett och annat ställe,  tog någon drink och dansade oss svettiga tills vi på småtimmarna återvände hem...sent för oss men tidigt för spanjorerna ;)

En sista dusch för dagen innan det åter blev att krypa ner i sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar