tisdag 6 augusti 2013

Sitges-dag 3 (....the end is near..)

Till att börja med...det där jag igår så om att snarka...manlig fägring osv... jag tar allt tillbaka. Stackars hotellgäster i angränsande rum igår eftermiddag. Gänget var tydligen trött, ja också jag vilade mina ögon, men som det lät runt mig... I meen come on alltså.
Slutpratat om det....
Ännu en soligt vacker dag att vakna upp i detta paradis, detta gayrörelsen-Mekka med namnet Sitges. Klockan 06 varje morgon väcks vi av solen som skiner in från balkongen. Detta om vi glömt att lägga ner solskyddet...alltså nästan varje morgon :P Denna inte annorlunda. Fortfarande halvt i drömmarna eller åtminstone sömnen värld finner vi de kläder som finns närmast till hands och beger oss nertill frukost, detta andra morgonen med frukost eftersom vi inte hade någon sådan "lyx" i Barcelona. Utbudet var faktiskt rätt så bra, färsk frukt (och konserverad, något jag inte förstod, konserverade persikohalvor när de sålde färska persikor var och varannan meter), färskt bröd och croissanter, lite annat smått och gott i bakverksväg, sen kannor av alla möjliga färska juicer. Kaffe te och flingor, men snälla nån, allt som brukar finnas på hotellfrukostar. Säkert fanns också ägg och bacon, något jag som LCHF:are väl borde valt men snälla nån...jag har semester :)
Denna morgon var dock aningen speciell...den erbjöd något nytt på menyn.. eller ja, inte direkt på menyn eller buffén HUR mycket jag än skulle velat. En man, en underbar sådan. Någon som är förvånad? Tänkte väl det.... jepp, också vid frukost fanns ögongodis,  Denna ljuvliga skapelse ingick i en grupp på 4 men han var den enda som fick min uppmärksamhet, och det var inte lite. Mitjil hade varit uppe efter lite mer mat och gjorde mig uppmärksam på att jag kanske stirrade en aning...blickarna hade gått rakt igenom honom när han gått ivägen. Jag säger inte att han hade fel ; D Just look åt him :)
Tyvärr tog ju frukosten slut och jag tvingades överge min vän. Men jag mindes honom hela dagen lång.
Dagens planer var en promenad till andra änden av Sitges, VYKORT, och party, party, PARTY.
Promenaden var härlig men tillåt mig bara att säga att jag var glad att det var ganska blåsigt. Hot, hot, hot så vinden svalkande fin. Vi gick lägst med stranden, på trottoaren och stranden, stannade till vid ett strandcafé och hann också  gå i vattnet så nu finns det bildbevis på att jag varit i Medelhavet. Inte illa. Promenaden fortsatte till hotellet och lite förbi, ja vi gick tills vägen tog slut. Hemvägen gick vi en annan väg, längs vägar där inte mycket turister rördes och förbi hus där helt vanligt folk bodde, långt borta från hotell och turistfällor. Riktigt härligt och intressant, kunde nog ha tänkt mig ett hus där men...hmm...3 miljoner...njaa. På kvällen insåg jag att jag hade bränt min vänstra axel lite, den som varit mot stranden och vattnet ena vägen men sen fick ju inte andra sidan samma dos av solens starka strålar eftersom vi gick annan väg hem. Och hungriga blev vi så mat blev det på "Montroig Café". Med tung hjärta måste jag säga att min älskling där inte var i jobb...men detta överskuggades NÄSTAN av den otroligt goda Cesarsalladen. Vidare till hotellet för en liten siesta. Men innan det...glass...tror jag på denne resa ätit mer glass än jag ätit på år. Men med glassförsäljare som denna är det svårt att säga mej.
Vi vaknade...tro det eller ej...hungriga. Vart vi skulle denna gång visste ingen men vi hade ju en massa ställen att utforska. Efter att kollat upp väldigt många ställen men inte riktigt hittat något som fallit oss i smaken hamnade vi sen på ett ställe nära hotellet, men vi hade helst fått köpt de sista frimärken vi behövde. Kvällsmaten blev pizza, en helt ok sådan men servicen var ju inte direkt upplyftande...inget dricks där inte. Men vi blev ju mätta, det är väl huvudsaken.
Återigen fann vi oss på hotellet...och massproducerade vykort. Sammanlagt skickade rum 106 på San Sebastian Playa Hotell närmare 20 kort. Skulle varit kul att se minen i receptionen när Dreya var och lämnade dem där. Tillika tycker jag att de borde tänkt att oj va bra att folk, och sådär unga dessutom, fortfarande skickar vykort.
Så var det dags. Dags att fixa till sig, försöka se ut som folk, eller rättare sagt snygg och sexig. Good luck får man väl säga om det när det gäller mig medan andra lyckades mycket bättre. 3 hotties ute på jakt, eller ja, spaningspatrull passar nog bättre. Vi sprang mellan klubbarna och shakade loss....Union, Queens, Dark Sitges...listan kan göras lång. Väldigt varierande ställen men MYCKET trevliga. Vissa med darkrooms...punkt punkt punkt...inget mer avslöjas om dessa ;) Avslutningsvis säger jag att det var ett svettigt gäng som gick genom kyrkan precis som den slog jämna slag på småtimmarna.... Vilket glädjerus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar