tisdag 20 augusti 2013

OMG jag är Reine...

När man äntligen känner sig hemma på Geta och Tallbacka så är det över. Då är det kvällen innan man ska åka hem. Är det inte just typiskt. Men precis som vanligt.
Nu var det dags att lämna Åland bakom sig igen en gång. 4 dagar per år...ALLDELES för lite. Denna gång spenderades minst 80% av tiden med att bara titta på det lilla underverket Lucas. Ett verkligt otroligt sött barn. Med duktiga och stolta föräldrar.

Jag har alltid varit väldigt kluven mot barn, inte till att de finns utan snarare huruvida jag vill ha barn eller ej. Jag vet inte om jag ska tala sanning eller hålla mig till små vita lögner. Sanningen är egentligen att jag VILL ha barn. Inte nu och vem vet när, vem vet hur. Men ett litet sött knyte, vem vill inte ha det. Ett barn som är mitt eget kött å blod eller ett barn som bara kallar mig pappa. Men kanske blir det aldrig av. Inget jag prioriterar nu när jag letar partner. Vill han inte ha barn men jag verkligen vill ha honom så vill jag ändå ha honom.


Satt på båten och lyssnade på min ljudbok "Torka aldrig tårar utan handskar del 1, Kärleken", jag har ju läst den redan men att höra berättelsen berättad av Jonas Gardell är annorlunda. Hör dessa ord och tänker...shit... :
"...Reine är förälskad i en av dom. Reine blir alltid förälskad. Varje gång lika livsavgörande, lika tvärsäkert, och varje gång lämnas han övergiven, söndertrasad, super ner sig och vill bara dö.-----Den här gång är föremålet för hans kärlek en ung överlägsen pojke som låter Reine bjuda på öl, vin, drinkar och cigaretter, och ger inget alls i utbyte. Och Reine låtsas att han inte märker att han blir utnyttjad."

Denna resa har varit lång...men ändå inte. Och väldigt väl värt det. Under mina tidigare semestrar (läs:förra sommaren) så låg jag i 2veckor hemma på soffan och läste en trave böcker så trots att bussresor och båtturer är tråkiga är det ändå SÅ mycket bättre. Och apropå båtar...Viking Lines nya  fartyg GRACE var inte mycket att komma med. Nästa gång och alla gången framöver man ska med den båten så blir HYTT ett måste. Stor och oorganiserade...stora delar av personalen endast engelskspråkig (märkligt, men inga problem för mig) osv... Stort TaxFree ett plus visserligen...men också stora priser, nuförtiden känns inte ens det billigt där.


Bussresan hem gick ändå bra...sov mellan Rauma och Vasa och majoriteten av sträckan Vasa-Nykarleby.


Helt appropå...såg denna kille på terminalen i Mariehamn....dålig bild men lite min typ....verkligen...dessvärre skulle han till Stockholm och inte Åbo så fick inget sällskap på båten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar