torsdag 8 augusti 2013

Sitges-dag 4 (....allt har en ände..)

Vi vaknade denna dag utvilade...nej vänta nu...visst finns det ett budord som säger att man inte ska ljuga. Det gjorde jag visst. Vi vaknade. PUNKT. 2 av 3 övervägde att skippa frukosten men kom fram till att lite frukt går kanske nog ner. Jag lyckades också svälja en croissant. Personligen är jag VÄLDIG glad att jag valda frukost för se vad jag annars skulle ha missat...min käre frukostutsikt. En bra början på slutet.

Efter frukost var det bara att packa ihop. Och hoppas på att bagaget inte överskred 20 kilo. Svårt att avgöra eftersom det ju inte ens fanns någon badrumsvåg...ett måste tycker jag fast jag aldrig sett någon på ett hotellrum, lika som med väggklocka men jag har läst någonstans allt detta inte finns på hotellrum eftersom der räknas som stressigt, något som på hotell ska undvikas. Just före kl.12 checkade vi ut. Att sedan släpa bagaget var inte alls roligt men jag höll god min. Och när jag säger att det inte var roligt menar jag inte bara för att det var varmt, fast nog det väl var en del av  det, mest var det väl för att det kändes så finish Men det det kändes mycket bättre när jag fick höra att vi fortfarande har 18 timmar av resande ännu. Alltså inget var över...ännu...brought a smile to my heart.

En snabb busstur och vi var på flygplatsen... Vi var ute i god tid, som seriöst god tid. Lika bra det, efter att man checkat ut skulle det ändå inte varit så trevligt att släpa bagaget runt Sitges bli svettig och hemsk och sedan tå sig till flyget osv, nej, hellre åka i tid och hållas relativt fräsch.

Vi checkade in och och fick vänta bra länge ännu. Planet var äntill försenat. Men tillslut lyfte vi, jag som tyckte att det var den värsta biten med en flygresa men vet inte det. Denna gång gick det helt bra och jag förvånade mig själv stort när jag började tänka att "hej...detta är ju roligt". Lite skumpigt hela vägen, något som inte störde mig på annat sätt än att jag tyckte det blev så svårhanterlig att blogga och träffa de rätta bokstäverna...men vi hade medvind så vi gjorde bra tid och landade nästan på utsatt tid. Förresten såg jaha en trevlig prick i flygkön. Tyckte han liknade någon men kunde inte säga vem, Dreya drog till med Gregory i SunSet Beach... Väldigt bra gissat...

Efter att vi hämtat bagaget och kom ut från terminalen brände tårarna bakom ögonen. Jag var tillbaka. Efter några timmar skulle vi skiljas åt. Allt SKULLE vara över. Det regnade och var "kallt", 10-15 grader mindre än jag var van med. Det kändes skit...tur jag kunde hålla mig lugn.
På hemvägen tyckte Dreya synd om mig när jag inte kunde sova, jag behövde verkligen det. Han hade rätt men sanningen var den att jag försökte med all kraft jag hade hålla mig vaken. Jag ville inte missa något, inte en enda sekund. Jag ville se att mina vänner var där, att inte allt var en dröm... När vi skiljdes åt var det med kramar och jag ville egentligen inte släppa taget, skulle de ju försvinna igen. Men jag hade inget val.

Jag gick upp till jobbet...till mamma för att hämta nyklar. Där var minsann en som saknat mig. Mer än vad jag trodde nästan, hon har verkat lugn trots att jag varit så långt borta men jag tror jag haft fel...
Låste en stund senare upp dörren till min lägenhet. Allt var som deras brukade, ingen förändring. Och jag hade inte saknat något. Jag vet också varför...med mig hade jag haft allt jag ville ha nära mig...mer säger jag inte.

En sista sak. Det bästa med resan...nåja...högt uppe på listan åtminstone. Jag har sjukt snygga och sexiga knän och vader.den bästa komplimang jag någonsin fått. De tillochmed dokumenterades på bild ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar